Wat zijn de kosten van Ease2pay Zakelijk?


Er geld geen maandelijks tarief. Er zijn dus geen kosten behalve de gebruikelijke parkeer- en tankkosten.



Hoe kan ik mijn tegoed opwaarderen?


Je kunt je tegoed opwaarderen door in te loggen met je zakelijke account in de Ease2pay portaal. Vanuit hier kun je met iDEAL betalen. Opwaarderen vanuit de app kan niet met een zakelijk account. Klik hier om in te loggen. 


Ook kun je een e-mandate van je bank naar ons opsturen zodat je saldo automatisch met een zelfgekozen bedrag wordt opgehoogd als het saldo onder een zelfgekozen bedrag komt.



Hoe werkt automatisch ophogen middels een e-mandate?


Ophogen middels een e-mandate werkt als volgt:


  1. Stuur ons een e-mail met een verzoek voor een e-mandate registratie
  2. Als je bij ING, Rabobank of ABN-AMRO bankiert sturen we je een link naar onze e-mandate portal. Als je bank e-mandate niet ondersteunt moeten we een handmatige SEPA-machtiging instellen en hebben we de volgende gegevens van je nodig:
    • Bedrijfsnaam
    • KvK-nummer
    • E-mailadres
    • Bedrijfsadres
    • Bodembedrag (de waarde waarbij we opwaarderen als je wallet hieronder komt)
    • Opwaardeerbedrag (de hoeveelheid waarmee we je wallet opwaarderen)
    • IBAN
  3. Wij zetten de machtigen klaar en deze moet je bij je bank accepteren. Check de website van je bank hoe dat in jouw geval werkt. Wil je de machtiging opzeggen, de bedragen wijzigen, of van bank wisselen, stuur ons dan een e-mail op helpdesk@ease2pay.nl

We raden klanten aan een mandaat of incasso van minimaal €150,- in te stellen, zodat er altijd voldoende saldo beschikbaar is om te tanken.



Hoe werkt de automatische melding bij een laag saldo?


Je kunt ons een e-mail sturen met het verzoek om een automatische melding te sturen als je saldo beneden een zelfgekozen bedrag komt. In die e-mail staat een link naar de online portal waar je direct je saldo kunt ophogen. 


Het aanmelden voor automatische meldingen bij laag saldo kan vooralsnog alleen handmatig worden geactiveerd door een e-mail te sturen naar helpdesk@ease2pay.nl. Ook als je het bedrag wilt wijzigen dien je ons zelf een e-mail te sturen.



Hoe ontvang ik een factuur?


Op het Ease2pay portaal kun je inloggen. Hier staan maandelijks de verzamelfacturen met BTW voor alle tank- en parkeertransacties.



Hoe werkt betalen met Ease2pay Zakelijk?


Log in op onze zakelijke portal en kies voor saldo ophogen.



Betaal ik met Ease2pay Zakelijk de actuele prijs aan de pomp?


Ja. Met de app betaal je altijd de actuele prijs aan de pomp.



Waarom krijg ik geen factuur als ik mijn wallet ophoog?


Als je je zakelijke wallet ophoogt geef je nog geen geld uit. Het geld dat in je wallet staat is nog van jou. Je kan maandelijks een factuur downloaden. Deze factuur bevat de transacties die die maand daadwerkelijk gedaan zijn, daar betaal je ook de BTW over. Zie het geld dat je in je wallet plaatst als een vooruitbetaling.


Als je graag wilt dat je facturen overeenkomen met je betalingen, dan kan je het volgende doen:


  1. Bepaal een maximaal bedrag waarvoor maandelijks getankt en geparkeerd mag worden door je werknemers.
  2. Hoog je wallet op tot dit bedrag. Deze betaling kan je dan zien als een soort borg.
  3. Hoog je wallet vervolgens maandelijks op voor het factuurbedrag van de vorige maand. Je hebt dan je buffer weer aangevuld tot je zelf bepaalde maximumbedrag.
  4. Nu kan je de ophoging elke maand koppelen aan de factuur. Je hebt alleen je zelf bepaalde buffer/borg als vooruitbetaling.


Hoe kan ik mijn saldo storting in de boekhouding verwerken?


Om van Ease2pay als bedrijf met de daarbij behorende verzamelfactuur gebruik te kunnen maken tegen een scherp tarief vragen wij een zekerheid. De zekerheid zijn de iDEAL stortingen die je doet. In de stortingen met iDEAL zit geen BTW. Je weet namelijk niet of je deze voor Parkeren of Tanken gaat gebruiken. Beide producten hebben een verschillend BTW-tarief.


Voor je BTW-aangifte gebruik je de maandelijkse factuur. Hierop staan de transactie en de BTW gespecificeerd. Boekhoudkundig kan je Ease2pay in je boekhouding als volgt verwerken.


  1. Maak een leverancier/crediteur aan Ease2pay
  2. De storting met iDEAL of automatische incasso boek je op de crediteur. Met de volgende journaalpost
    • Dagboek bank
    • Journaalpost
    • Debit crediteuren Ease2pay
    • Credit Bank
  3. Maandelijks factuur boek
    • Overzicht transactie kosten
    • Inkoopboek
    • Debit kosten tank, of 
    • Debit kosten parkeren
    • Debit te vorderen BTW
    • Credit crediteuren Ease2pay
  4. Vervolgens boek je bij de Crediteur in de boekhouding de betalingen af met de factuur. Het saldo wat je overhoudt is gelijk aan het tegoed bij Ease2pay.


Waarom kan ik mijn saldo niet zien in de app?


Bij het gebruik van een zakelijk account kan je je saldo niet zien in de app. Dit is zodat medewerkers van bedrijven met meerdere medewerkers het bedrijfssaldo niet in kunnen zien.


In de zakelijke portaal kan je inloggen met het admin account. In de portaal kan je wel het actuele saldo zien. Hier kan je ook nieuwe gebruikers toevoegen en facturen downloaden. Klik hier om in te loggen bij de zakelijke portaal.